logo tekst

MIL info

Mosjøen IL er et fleridrettslag bestående av ski, turn/Idrett, baskett og fotball.
Vår ærverdige klubb ble stiftet i 1892 av Axel Johannes Coldevin (1871 - 1933).
Mosjøen IL forkortes som MIL.

Mosjøen IL-Fotball har omtrent 300 spillere, og klubben har lag i de fleste aldersklassene.
Har man lyst til å begynne å spille fotball, kan man når som helst ta kontakt med Markus, Magnus, Mona eller Snorre.

Kontaktinformasjon:

Daglig leder
Markus Brandth
Tlf: 977 57099
Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
MarkusBjr

Sportslig leder
Magnus Stamnestrø
Tlf: 932 31174

Økonomi ansvarlig
Mona Berling
Tlf: 971 37662
Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Kommunikasjon/media ansvarlig
Snorre Nicolaisen
Tlf. 958 44052

Økonomi

MIL fotball omsatte i 2023 for 7,6 millioner kroner. Klubben har fire ansatte (se over). Kippermocupen, en av landets største helgeturnering, er en god inntektskilde for klubben. Mer om Kippermocupen kan du lese på www.kippermocupen.no. Anlegget MIL-fotball benytter seg av er Kippermoen Idrettspark. Kjøpt og opparbeidet av klubben i sin tid, men eies nå av Vefsn kommune. MIL fotball har som mål å øke omsetningen de neste årene gjennom økte sponsorrater og gjennom flere aktivitets- og utviklingstilbud.

Treningsavgift/kontingent

Treningsavgift/kontingent er også en viktig inntektskilde for klubben. Satsene på treningsavgiftene/kontingentene fastsettes på årsmøtet.

Satsene for 2024 er:

⦁MIL senior: 2800 kr

-Ungdomsfotball (13-19 år): 2800

⦁Barnefotball (10-12 år): 2200 kr

⦁Barnefotball (6-9 år): 1800 kr

Av dette beløpet går 160 kroner for barn/ungdom og 320 kroner for senior til å betale medlemskontingent til hovedlaget, Mosjøen IL.

Vi har en elektronisk løsning for betaling av treningsavgift og kontigent. Mer informasjon får du ved å følge denne linken:

Kontigent og treningsavgift

Alle som skal spille for MIL må ha betalt kontingent og treningsavgift. Spillere som begynner etter 1. august betaler halv treningsavgift/kontingent.

Alle fotballspillere i kommunen skal betale en treningsavgift til Vefsn kommune som dekker bruken av kommunens anlegg. Klubbene er selv pålagt å samle inn denne avgiften, og dermed legges den på kontingenten.

Satsene på treningsavgiften til Vefsn kommune finnes på hjemmesiden til Kippermoen idrettssenter.

Trenere/foreldrekontakter

Trenerne har en viktig jobb i MIL. Deres jobb er å organisere, planlegge og gjennomføre treninger og kamper. Alle trenerne har mulighet til å motta trenergodtgjørelse for jobben de gjør som trener. MIL fotball er opptatt av at de som engasjerer seg skal ha mulighet å utvikle seg som trener. Skal man klare å utvikle fotballspillere må man også utvikle trenere, derfor betaler MIL fotball for trenerkurs til dem som ønsker å ta det. Om du har lyst å bli trener for et aldersbestemt lag i MIL fotball kan du sende en e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

Foreldrekontaktene gjør også en viktig jobb. Deres ansvar er organisering av kjørelister, dugnadslister ol.

Samarbeidspartnere

Vi er veldig fornøyd med de samarbeidspartnerne vi har. MIL, som andre organisasjoner, er helt avhengige av denne støtten. I MIL er Sparebank1 Helgeland generalsponsor. Vi er stolte over å ha en lokal bank som ser verdien i å støtte lokale organisasjoner i så stor grad som Sparebank1 Helgeland gjør. De største samarbeidspartnere i MIL fotball ellers er Helgelandkraft, Helgelendingen, Bilfokus AS, Nava Sport, HTS Mosjøen, Milano hotell, SHMIL, Servicegrossisten Paul Nygaard, Rema 1000 Nyrud, Frisk 3 og Vefsn kommune.

Trykk her for å se en liste over alle våre samarbeidspartnere:

Frivillighet

I likhet med alle andre idrettslag er MIL fotball helt avhengig av frivilligheten som alle foreldre/foresatte gjør. MIL fotball skal ta vare på det frivillige engasjementet og utvikle frivilligheten i organisasjonen. Vi har en til to store fellesdugnader i året der alle må delta, den klart største er Kippermocupen. MIL fotball setter enorm pris på jobben som gjøres av alle frivillige i og rundt klubben.

dagenskamper2
medlemsfordeler