logo tekst

Nyhetsarkivet

BLI BEDRE KJENT MED VÅR STYRELEDER MONA BERLING

Styreleder i MIL-fotball Mona Berling har sittet ved roret i to år.
Hennes enorme arbeidskapasitet, med et hjerte bankende for MIL har vært en
vinnerkombinasjon. Vi har stilt Mona noen spørsmål for å bli litt bedre kjent med styrelederen.

Navn: Mona Berling
Alder: 46 år
Sivil status: Gift med Kenneth Nordli
Jobb: Lærer ved Mosjøen videregående skole.
Underviser i matematikk, i tillegg jobber jeg som sportslig koordinator i MIL- fotball.

Hva engasjerer deg?
Å være lærer og fotball.

Tre ord du tror familie eller venner vil bruke for å beskrive deg?
Ærekjær, omtenksom og engasjert

Har du et forbilde eller noen du ser opp til?
Jeg har to forbilder og begge står meg nært, min Pappa og min bror Thomas Berling.

Hvorfor (ser du opp til den/de)?
Pappa ble alene med meg og mine søsken da mamma døde så alt for tidlig.
Jeg var da 20 år, søstera mi var 17 år og broren min var 15 år.
Måten han håndterte dette på står det respekt av. Han er en helt, som den dag i dag gjør alt for sine barn og barnebarn.

Broren min Thomas sto frem som god homofil fotballspiller for omtrent 20 år siden, det var ikke lett for han.
Jeg respekterer han for måten han håndterte situasjonen. Han er min helt fordi han er den han er.

Hva gjør deg glad?
Når de nærmeste rundt meg har det bra. Særlig når sønnene mine, Julian og Niklas har det bra.

Hva provoserer deg?
Negativitet og klaging over bagateller.

Når du skal ha noe ekstra godt å spise, hva lager du da?
Da lager min mann Kenneth mat. På menyen står det en perfekt stekt biff med fløtesaus og fløtegratinerte poteter.

Beste barndomsminne?
Må være den sportslige biten fra barndommen, da jeg spilte både fotball og håndball.
Minnene er mange fra turneringer, kamper og til og med kjøring til og fra treninger med gode barndomsvenninner.

Hva kan du ikke leve uten?
Hmm.. i overkant glad i sjokolade...

Noen du vil skryte av?
Jeg vil skryte av alle de frivillige trenere vi har i MIL-fotball. Det varmer hjertet mitt å se det engasjementet de har hver eneste dag.
Det at de inkluderer og ser hver enkelt MIL-spiller for den de er, er fantastisk!!
Og selvfølgelig mannen min som holder ut med ei dame som er i overkant opptatt med fotball på fritiden.

Favorittlag foruten Mosjøen IL?

Fjell eller kyst?
Kyst

Kjøtt eller fisk?
Kjøtt

Sommer eller vinter?
Sommer

Ronaldo eller Messi?
Messi

Hva opptar deg akkurat nå?
Sesongen 2020 nærmer seg for våre spillere og trenere, og matematikkeksamen 2020 nærmer seg for mine elever.
Forberedelser til dette opptar meg.

Hva gjør du når du kobler av?
Går en tur til trimkassen eller leser/hører ei god bok. Hjemmetid med mann og barn er også avkobling.

Hva er din viktigste oppgave som styreleder i MIL fotball?
Å sørge for at vi som klubb inkluderer alle, ser alle, og får flest mulig i aktivitet lengst mulig.
I tillegg er jeg meget opptatt av at vi skal ha et best mulig forhold til våre samarbeidspartnere. Og sist, men ikke minst, at vi i administrasjonen samarbeider godt. Daglig leder i MIL-fotball Håkon Stenersen, er gull å jobbe sammen med!

dagenskamper2
medlemsfordeler